Audi A4 B8

Audi_A4_B8_front_20080414Na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie w 2007 roku zaprezentowano najnowszą czwartą wersję Audi A4 oznaczoną B8. Rok później pojawiło się nadwozie kombi, a w 2011 roku miał miejsce facelifting. Od początku produkcji Audi 80 marka przy okazji wprowadzenia nowego modelu zaskakuje nabywców czymś nowym i tak też jest w przypadku B8.

Pierwsze co rzuci nam się w oczy to przednie lampy z diodami przeznaczonymi do jazdy dziennej. Zderzak ma bardziej sportowy wygląd, zmodyfikowano również atrapę chłodnicy. Tył pojazdu również zyskał bardziej nowoczesne diodowe reflektory. Wnętrze także odmłodzono z bardzo dobrym wynikiem. Pojawiła się nowa kierownica, dźwignia zmiany biegów a przyciski otrzymały chromowany kolor. Deskę rozdzielczą niektórych egzemplarzy zdobi dodatkowo drewno dębowe. Całe wnętrze jest wręcz idealnie wygłuszone co sprawia jednak, że w aucie tym w ogóle nie czuć prędkości.

W najnowszej A4 pojawiło się wiele najnowocześniejszych systemów, m.in. system START-STOP, który wyłączy silnik podczas Audi_A4_B8_rear_20080414stania w korku czy na czerwonym świetle, aktywny tempomat trzymający bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, system parktronic, który zaparkuje samochód za nas czy choćby czujniki wykrywające zmęczenie kierowcy. Najsłabszy silnik to znany z poprzedniej wersji dwulitrowy diesel o mocy 140 KM. Topowa wersja to benzynowe V8 4,2 FSI generujące moc rzędu 450 KM i posiadające napęd na wszystkie cztery koła. Możemy wybierać spośród trzech dostępnych skrzyń biegów, są to: sześciostopniowa manualna, sześcio- i ośmiobiegowy Tiptronic oraz siedmiobiegowy Multitronic.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *