Audi A4 B6

Po sukcesie modelu B5 AuAudi_A4_B6_(2000–2004)_front_MJdi zdecydowało się na wprowadzenie nowej A4. Została ona pokazana w 2000 roku. Nowa płyta podłogowa, powiększone wnętrze i delikatny facelifting to najlepsza charakterystyka nowego Audi. Wprowadzono w nim aluminiowe zawieszenie oraz poprawiono właściwości jezdne.

Seryjne wyposażenie to m.in. boczne poduszki powietrzne, wspomaganie hamulców czy system ESP. Do dziś uchodzi za niezwykle trwały i solidny samochód, który nie trapi swojego właściciela zbytnią awaryjnością. Jednak i tu można dopatrzeć się pewnych wad, a należą do nich przede wszystkim cena. Za siedmio- lub ośmioletnie auto trzeba dać około dwudziestu tysięcy złotych. A cena najbardziej zadbanych egzemplarzy jest jeszcze wyższa. Naszych poszukiwań nie będzie również ułatwiać duża ilość samochodów powypadkowych. Czego więc możemy oczekiwać za taką sumę pieniędzy?

Audi A4 B6 to techniczna rewolucja w stosunku do poprzednika. Co najwyraźniej widać w niezależnym zawieszeniu oraz rezygnacji z belki skrętnej w pojazdach z napędem na przód. Trochę zwiększone rozmiary limuzyny przekładają się na większą ilość miejsca w kabinie, jednak osoby dorosłe podróżujące na tylnej kanapie mogą narzekać na niedostateczną ilość miejsca, szczególnie po znacznym odsunięciu przednich foteli w tył. Podobnie bagażnik nie należy do największych w tej klasie. Te drobne niedoskonałości Audi rekompensuje nam wysokim standardem wykończenia wnętrza pojazdu. Pomimo upAudi_A4_B6_(2000–2004)_rear_MJływu czasu nadal może się podobać, a niektórzy pokusza się może nawet o stwierdzenie, że jest atrakcyjne. Jak na Audi przystało, wszystko jest idealnie spasowane a obsługa wszystkich urządzeń intuicyjna. To oraz wygoda podróżowania sprawia, iż samochód ten jest niemal stworzony na dłuższe trasy. Jeśli właśnie tym kryterium kierujemy się przy zakupie B6 warto zrezygnować z kół o największej średnicy, gdyż wraz ze wzrostem średnicy felgi komfort podróżowania nieznacznie maleje. Na nasze dziurawe drogi nie warto także wybierać modeli usportowionych, gdyż sztywne i obniżone zawieszenie łatwiej będzie uszkodzić.

Jeśli chodzi o silniki to tu znów mamy do wyboru sześć benzyniaków i dwa diesle. Auta sprowadzone z zagranicy będą miały długą listę wyposażenia, do której należeć mogą ABS i ESP, komputer pokładowy, automatyczna klimatyzacja, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy skórzana tapicerka. Jeśli szczęście dopisze a nasz budżet na to pozwoli warto rozważyć zakup egzemplarza z napędem quattro. Co prawda na suchej nawierzchnie nie odczujemy zbytniej różnicy, jednak na mokrej lub zaśnieżonej drodze docenimy napęd na obie osie, który zapewnia idealnie i pewnie prowadzenie pojazdu, nawet na najbardziej zaśnieżonych odcinkach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *