Audi A4 B5

Pierwsze Audi A4, zaprezentoAudi_A4_B5_front_20080617wane w 1994 roku miało być następcą Audi 80. Stworzone zostało na płycie podłogowej użytej dwa lata później do konstrukcji Volkswagena Passata B5. Początkowo nabywcy do wyboru mieli pięć silników benzynowych i dwa diesle. W późniejszym czasie powiększono ich gamę o motor 1,8 Turbo i 2,6l. Od stycznia 1996 rozpoczęto produkcję nadwozia kombi. A z czasem pojawił się napęd quattro na wszystkie, cztery koła.

Warto wspomnieć o pojawieniu się nowej, automatycznej skrzyni biegów Tiptronic, która pozwalała zmieniać biegi automatycznie lub manualnie. Trzy lata od rozpoczęcia produkcji auto przeszło delikatny facelifting ale już w 1999 roku dokonano większych zmian, które objęły głównie zderzaki, klamki, listwy boczne oraz reflektory. We wnętrzu odświeżono nieco konsolę centralną oraz zmieniono fotele. Choć już w 2001 zakończono jego produkcję do dziś jest często poszukiwany na rynku samochodów używanych. Jest to spowodowane tym, iż pomimo upływu czasu A4 nadal może pochwalić się atrakcyjna sylwetką. Obecnie ich ceny nie są zbyt wygórowane, więc za rozsądne pieniądze można mieć wygodna i przestronną limuzynę, nie będzie ona teraz zarezerwowana tylko dla ludzi lepiej sytuowanych.

Na wnętrze również nie powinniśmy narzekać. Co prawda ciężko dopatrzeć się tu będzie wodotrysków jednak kokpit nie odstaje zbytnio od nowszych modeli Volkswagena. Wszystkie plastikowe elementy kabiny zostały wyprodukowane z wysokiej jakości materiałów i doskonale spasowane, dzięki czemu nie skrzypią i aż tak szybko się nie wycierają. Na ergonomię również nie powinniśmy narzekać, wszystkie przełączniki i przyciski są dobrze usytuowane, jak również są czytelne i intuicyjne. Być może na początku trzeba będzie się przyzwyczaić do dużej ilości guzików na konsoli centralnej, jednak szybko się w nich odnajdziemy. W podstawowych wersjach wyposażenia z początkowych lat produkcji może brakować klimatyzacji a nawet poduszki powietrznej pasażera, jednak ceny tych egzemplarzy będą najniższe. Po faceliftingu, który miał miejsce w 1999 roku, producent doposażył auto. Klimatyzacja stała się standardem w każdym modelu, oprócz tego z najmniejszym silnikiem benzynowym 1,6. Zwiększono także sztywność zawieszenia, poprzez jego modyfikacje. Za dopłatą można było cieszyć się kubełkowymi fotelami, systemem ESP czy ksenonowymi reflektorami. Na ilość wolnego miejsca nie mogą narzekać osoby siedzące na przednich fotelach. Są one dobrze wyprofilowane oraz posiadają duży zakres regulacji. Z tyłu, szczególnie wyżsi, będą mieli powody do narzekań. Bagażnik także nie powala na kolana swoją przestronnością, w wersji sedan ma pojemność 440l.

Ze względu na różnorodność jednostek napędowych z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Zwolennicy benzyniaków będą mieli aż sześć różnych silników do wyboru. Najsłabszy o pojemności 1,6 litra oferuje 101 KM i rozsądne spalanie, największy 2.8 l V6 posiada 174 i 193 KM jednak ze względu na duże zużycie paliwa, jego zakup należy dobrze przemyśleć. Znacznie częściej poszukiwany jest silnik diesla 1.9 TDI o mocy 75, 90, 110 lub 115 KM, jeśli dla kogoś to za mało może pokusić się o V6 2,5 TDI, dysponować wtedy będzie mocą 150 KM.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *